Van appeltaarten tot zeewiersalades: La Place is al bijna 30 jaar onverslaanbaar

Of het nou gaat om de koffiebonen, het broodje tonijnsalade of de verse sappen en smoothies, iedere Nederlander kan wel een product van La Place noemen waar hij fan van is. Al bijna 30 jaar houdt het restaurant zich bezig met de nieuwste trends op foodgebied, waarbij alle producten bijna rechtstreeks van het land afkomen en ter plekke worden bereid voor de gasten. Deze liefde voor gezond en lekker eten wordt sinds 2012 net zo enthousiast gedeeld door de medewerkers van HMS Customer Care, want sinds die tijd zijn La Place en HMS de samenwerking aangegaan op het gebied van klantcontact. Een stukje geschiedenis lees je in dit blog!

1987: Aju huzarenslaatjes en broodjes bal

historieDie clichés, daar deed La Place niet aan. Toen het bedrijf in 1987 werd opgericht, plaatste La Place zichzelf in de schijnwerpers met een revolutionaire formule: een ‘marktrestaurant’ waar verse vruchtensappen, saladebuffetten en versgebakken brood gepresenteerd werden op een plein waar iedereen naar hartenlust zijn eigen menu kon samenstellen.

Het duurde niet lang voordat deze formule werd omarmd en sindsdien staat La Place bekend als een gezellig en kwalitatief restaurant.

2012: Hallo HMS

Vanzelfsprekend nam het aantal vragen voor La Place via telefoon, e-mail en social media toe naarmate het bedrijf groeide. Om te kunnen garanderen dat al deze vragen op tijd beantwoord worden, is La Place sinds 2012 de samenwerking aangegaan met HMS. In die tijd is HMS gestart met het ondersteunen van de Gastenservice van La Place, waar telefoon- en mailverkeer wordt beantwoord. Sinds mei 2016 ondersteunt HMS La Place ook bij hun webcare en is het plaatje daarmee helemaal compleet.

geen-naamDonna, Online Marketeer bij HMS: “Het is erg leuk om voor La Place aan de slag te gaan. Omdat ik zelf graag kook en bak kost het me geen enkele moeite om me in te leven, waardoor ik gasten enthousiast te woord kan staan via social media.”

Gasten van La Place kunnen op social media of bij de Gastenservice onder andere terecht voor advies over het La Place Extra’s-programma, openingstijden van de vestigingen, vragen over de coupons en lopende winacties. De medewerkers van HMS worden regelmatig getraind, zodat iedereen op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen.

Meer dan alleen een restaurant: vergaderen bij La Place

Dat La Place een bijzonder concept is, dat is inmiddels duidelijk. Maar wist je al dat La Place meer is dan alleen een restaurantketen? Sinds ruime tijd kun je bijvoorbeeld ook vergaderen bij La Place onder het genot van een gezonde, versbereide lunch of een lekkere kop koffie.

Momenteel heeft La Place 8 goed bereikbare vergaderlocaties, zodat er altijd wel één in de buurt zit. Dus waarom niet de volgende vergadering combineren met het bekende broodje kruidenroomkaas, een kop verse soep of een gezonde fruitsmoothie? Bekijk alle mogelijkheden hier.

2016: Hallo Jumbo en hallo nieuwe Extra’s

Eind 2015 kwam La Place in zwaar weer door het faillissement van V&D. Gelukkig was dat van korte duur en maakte de keten in 2016 een doorstart onder de hoede van supermarktbedrijf Jumbo. Vanaf dat moment vonden veel producten van La Place nieuw onderdak, zoals de populaire koffiebonen, de Brabantse worstenbroodjes en de heerlijke huisgemaakte taartjes. Ook konden veel medewerkers weer aan de slag bij bestaande of heropende vestigingen.

Later, in oktober 2016 besloot La Place om het Extra’s programma te vernieuwen. Sinds 2014 kunnen gasten bij La Place gebruikmaken van de La Place kaart of app en zich aanmelden voor dit programma. Iedere maand worden er nieuwe aanbiedingen (extra coupons) vrijgegeven en bij ieder bezoek spaart de gast voor leuke aanbiedingen die bij La Place kunnen worden besteed. Zo ontvangen gebruikers bijvoorbeeld een gebakje op hun verjaardag en kunnen ze, zodra de Sint in het land is, voor 5 december een cadeautje ophalen in de vestiging.

Sinds oktober 2016 is dit programma compleet vernieuwd en worden de Extra’s voor iedere gast persoonlijker naarmate het aantal bezoeken aan La Place toeneemt. Drinkt de gast regelmatig een warme drank, dan krijgt hij na een aantal bezoeken Extra’s die gericht zijn op warme dranken. Blijkt de gast een liefhebber van verse sappen en smoothies? Dan zullen de Extra’s hierop gericht zijn. Daarmee zet La Place de volgende stap naar innovatie.

la_place_5_broodje_horeca-a900x525